کوچک شدن اراضی مانعی برای توسعه ضریب نفوذ دانش | معاون امور زراعت وزارت جهادکشاورزی

کوچک شدن اراضی مانعی برای توسعه ضریب نفوذ دانش | معاون امور زراعت وزارت جهادکشاورزی

علیرضا مهاجر در حاشیه نمایشگاه ماشین آلات کشاورزی در گلستان، اظهار کرد: خُرد شدن اراضی کشاورزی درصد سرمایه گذاری برای اجرای طرح های کشاورزی را کاهش می دهد و این مساله یکی از علل عدم نفوذ شرکت های دانش بنیان در بخش کشاورزی است.

معاون امور زراعت وزارت جهادکشاورزی افزود: اگر روند کوچک شدن اراضی کشاورزی ادامه پیدا کند کاربری بسیاری از زمین های کشاورزی تغییر خواهد کرد.

وی ادامه داد: به گفته معاون امور زراعت وزارت  جهادکشاورزی 75 درصد اراضی کشاورزی کشور کمتر از 50 هکتار مساحت دارند که این میــزان تا 10 سال آینده به سه  هکتار می رسد. وی در خصوص توسعه آبیاری نوین در اراضی کشاورزی بیان کرد: 70 درصد تولیدات کشور که حدود 90 میلیون تن محصول است در حوزه کشاورزی تولید می شود. مهاجر ادامه داد: در نتیجه برای اینکه بتوانیم میزان تولید را افزایش بدهیم باید تسهیـــلات کم بهره را در اختیار تولید کننده و کشاورز قرار بدهیم. معاون امور زراعت وزارت جهادکشاورزی ضمن تاکید به آموزش و ترویج برای استفاده بهتر از مکانیزاسیون کشاوزی، یاد آور شد: جهاد کشاورزی با برگزاری کلاس های آموزشی شرایط را برای بهره وری کشاورز از سیستم های به روز فراهم می کند. 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *